WordPress LeoTheMaster

Güncel, teknik, eğitici, son dakika, eğlenceli, sıcak video (18+ değil), haber ve bloglar

Blog Nedir?

Merhaba,

Bu Gündem 16 için yazdığım ilk yazım ve tüm okuyanlara “merhaba” demek istiyorum. Farklı platformlarda ve farklı platformlarda yazılar yazıyorum. Okuduğum okuldan dolayı fiziksel düşünen, çalıştığım işten dolayı bilişim sektörüne yakın, hobilerimden dolayı sosyal bir kişiliğe sahibim.
Birisi size “blog” derse, Türkçe ’ye tam olarak girmemiş bu kelime karşısında tepkiniz ne olur? Doğru telaffuz edilmemişse bunu “blok” olarak anlamanız muhtemel. “Web günlüğü” dendiğinde ise aklınıza web siteleri gelecektir. Aslında Blog, fazla teknik bilgi gerektirmeden, kişisel ya da özgün konuları içerik belirleyerek yazan insanların oluşturabildikleri, günlüğe benzeyen web siteleridir.
Yaş ve konu ayrımı olmadan herkes kendine ait bir blog sayfası açabilir. Blog sayfasına fotoğraf, anı, düşünce gibi kişisel konuları koyabileceği gibi ilgilendiği spor, hobi, uzmanlık alanlarında da blog yazabilir.
Blog kendini ifade etme, Dünya’ya duyurma fırsatıdır. Güncel, dinamik ve özgündür. Çağımızın haberleşme ve iletişim araçlarını içerisinde barındırır. Sanal evrendeki güncel bilgi kaynaklarından birisidir. Kendi adınıza alacağınız site adı ile yayın yapabildiğiniz gibi ücretsiz binlerce servisten de yararlanmanız mümkün.
Geçen hafta gazeteci arkadaşlarım ile katıldığım bir toplantıda bana “siz de mi gazetecisiniz” diye bir soru soruldu. Açıkçası nasıl cevaplayamayacağımı bilemedim. “Blogcuyum” desem, beni tuğla duvar işçisi sanacaklarından korktum açıkçası! Sadece “yarı gazeteciyim” ya da “internet gazetecisiyim” demekle yetindim. Açıkçası blog kelimesini kullanmaktan çekindim. Dilimize tam olarak yerleşemeyen bu kavram ve basılı yayın ile internet yayıncılığı arasında olmak, yıllardır ilgilendiğim “blog” kavramının yaygın olarak Türkiye’de kullanılmadığını bilmek, buna sebep oldu.
Önümüzdeki günlerde blog ve internet gazeteciliği ile ilgili çalışmalara resmi olarak başlayacağımı buradan duyurmak istiyorum.
Gazeteci meslektaşlarımıza çekinmeden “blog yazarıyım” diyebilmek dileğiyle…

2 Yorum»

  fatma gürleyen wrote @

Yorumlarınız için teşekkür ederim.

  Harun wrote @

Facebook hesabım nedenkapandı tekraraç


Bir Cevap Yazın

